Keelontsteking



Vorige week begon Moos met kokhalzen en het opgeven van doorzichtig slijm met daarin wit spuug. Op een avond had hij zoveel gespuugd, dat hij de volgende dag naar de dierenarts moest. Bij de dokter heeft Moos eerst de hele behandelkamer ondergepiest, hihihi, dat had ik hem ingefluisterd! De dokter zei dat Moos opgezette klieren had en dat duidde op keelontsteking. Moos kreeg een prik en pillen voor thuis (Amoxoral 500). Deze pillen moesten smakelijk zijn, maar Moos vond ze niet lekker en het vrouwtje heeft ze stiekem in zijn eten gedaan.

En toen kwam het ergste! Na een paar dagen had ik het ook! Ik kreeg dezelfde pillen en hoewel ik ze wel lekker vond, was ik niet blij natuurlijk. Ik heb Moos ff flink de waarheid gezegd door hem op zijn rug te leggen, maar daar was hij het niet mee eens. Nu hebben we een beetje bonje, niet erg hoor, elke dag even flink stoeien en grommen en dan is het weer goed.

Op dit moment zijn de pillen op, maar het vrouwtje houdt ons nog een paar dagen goed in de gaten. Dat is wel weer gezellig natuurlijk, al die aandacht.

Een zielige Sam.

P.S. wij zijn gewoon ingeënt (Pneumodog) tegen kennelhoest, maar er schijnt een nieuw virus te zijn. Hebben wij een prik voor niks gehad, BOE!!!!

Geen opmerkingen: