Sam en Moos zijn BOOS


Afgelopen weekend moesten wij weer terug naar school. Gezien ons motto (een dag niet geleerd is een dag vol gein) vinden wij school helemaal niks. Je moet er stil zitten en luisteren, dat slaat natuurlijk nergens op.

Maar afijn, wij doen het vrouwtje en het baasje graag een plezier, dus als zij willen dat wij naar school gaan om wat te leren, dan gaan we ook.

Omdat de “gedragsdeskundige” van de club dat bij puppycursus al zo gezegd had, moesten we uit elkaar. Dus allebei apart op cursus. Dat schiet voor ons niet op, want we zijn altijd samen en moeten ook samen leren luisteren. Maar ja, als de deskundige het zegt……

Omdat ik op puppycursus gebeten ben door een andere hond, vind ik andere honden (behalve Sam natuurlijk) sindsdien niet leuk. Ik heb nu dus ook volop geblaft. Dat vond de juffrouw niet zo leuk en ik moest steeds uit de groep.

Ook Sam moest uit de groep. Niet omdat hij blafte, maar omdat hij iedereen wilde begroeten en een beetje nerveus was (tja, je bent een Mechel of je bent het niet) en dat mocht ook niet.

Wij zijn dus allebei uit de klas gezet en dat vinden het baasje en het vrouwtje heel raar, want waarom zou je naar school gaan als ze je daar niets leren? Misschien moet je alles al kunnen voordat je mee mag doen? Zijn wij niet leuk genoeg, of te lastig?

Wij voelen ons letterlijk “aan de kant gezet”.

Nou ze bekijken het maar, wij gaan niet meer terug!

Moos


P.S. ik hoorde het baasje en het vrouwtje praten over een andere school, we zijn er dus nog niet vanaf en zullen zien of ze ons daar wel kunnen helpen; wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: